یکشنبه ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Sat 4 May 2024
    برای اطلاع از تعرفه هزینه تبلیغات در باشگاه خبری فراساحل با ما تماس بگیرید
    جهت انتشار رایگان اخبار فعالیت های شرکت خودتان در حوزه صنعت فراساحل با ما تماس بگیرید
    باشگاه خبری فراساحل؛ مرجع تخصصی انتشار اخبار صنعت فراساحل ایران و جهان
Breaking News
صنعت و دانشگاه چهارشنبه ۸ بهمن ۱۳۹۳ ، ساعت ۱۸:۱۴:۰۲

برگزاری اجلاس روسای پارک‌های علم وفناوری کشور در اهواز
باشگاه خبری فراساحل: مدیرعامل ملی حفاری در اجلاس پارک‌های علم و فناوری کشور، صنعت حفاری را صنعتی تکنولوژی محور اعلام کرد. به گزارش باشگاه خبری فراساحل و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی شرکت ملی حفاری ایران، اجلاس روسای پارک‌های علم وفناوری مراکز رشد کشور با حضور مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، ریاست پارک‌های علم و فناوری خوزستان، مدیران پارک‌های علم و فناوری سراسر کشور، مدیران شرکت‌های صنعتی خوزستان، جمعی از اساتید و دانشجویان استان، در محل هتل توسعه نیشکر اهواز برگزار گردید. در آیین افتتاحیه این اجلاس مهندس حیدر بهمنی مدیرعامل شرکت ملی حفاری ایران ضمن اشاره به تاریخ صنعت حفاری کشور اظهار کرد : اگر به تاریخ صنعت حفاری نگاهی داشته باشیم می بینیم که از زمان پیدایش نفت در ایران تمامی عملیات اکتشاف، استخراج، صادرات، مهندسی، تولید و بهره‌برداری در اختیار شرکت‌های بیگانه قرار داشت. وی افزود: با پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی و دگرگونی‌های اقتصادی، اجتماعی و سیاسی، صنعت نفت و حفاری ملی گردید که امروز ثمره‌ای آن را به عیان مشاهده می‌کنیم.

بهمنی شاخص‌های صنعت نفت در بعد از انقلاب را رشد و توسعه روزافزون در بخش‌های فنی و مهندسی، استحصال صیانتی از منابع نفت وگاز، استقلال و خودباوری عنوان کرد و گفت: در این 36 سال بیش از 4 هزار حلقه چاه نفت و گاز توسط متخصصان شرکت ملی حفاری ایران حفر و تکمیل شده است که بیش از 350 حلقه آن در دریا انجام شده است. مدیرعامل شرکت ملی حفاری ایران ، صنعت حفاری را بازوی توانمند صنعت نفت کشور در تولید و بهره‌برداری از مخازن نفت و گاز برشمرد و تصریح کرد : این شرکت در سه دهه گذشته ، در شرایط سخت و محدودیت‌های ایجاد شده با استفاده از توانمندی‌های داخلی و خلاقیت، و ابتکار متخصصان ایرانی پاسخگوی نیازهای این صنعت بوده است. بهمنی رمز موفقیت شرکت را در ارتباط با دانشگاه، مراکز علمی، تحقیقاتی و پژوهشی عنوان نمود و بیان داشت: امروز بیش از 5000 متخصص در مقاطع تحصیلی کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا در این صنعت راهبردی فعالیت می‌نمایند، در صورتی‌که در قبل از انقلاب تمامی عملیات فنی و مهندسی چاه‌ها و بهره‌برداری توسط شرکت‌های چند ملیتی مدیریت و انجام می‌گردید.

وی بر تعامل همکاری و استفاده از پتانسیل‌های مراکز علمی و دانشگاهی توسط سازمان‌های صنعتی تاکید کرد و گفت : ملی حفاری اولین شرکتی بود که در مراکز دانشگاهی دفاتر علم و فناوری راه‌اندازی کرد و امروز در بیش از ده دانشگاه معتبر، ارتباطی نزدیک با پارک‌های علم وفناوری در زمینه برنامه‌های نرم‌افزاری و سخت‌افزاری، ساخت تجهیزات پیچیده‌ و طراحی قطعات پرمصرف دارد. بهمنی در ادامه گفت: امروز صنعت نفت کشور به پشتوانه متخصصان داخلی در بخش اکتشاف حفاری، بهره‌برداری و تولید به فعالیت خود با اقتدار ادامه می‌دهد و این نشان از خودباوری و خوداتکایی و تکیه بر توانمندی‌های داخلی دارد. مدیرعامل شرکت به اجرای پروژه‌های ملی بویژه در پارس‌جنوبی اشاره کرد و بیان داشت: متخصصان صنعت حفاری در ده سال گذشته فازهای، 5، 9، 10، 17، 18 و فاز یک پارس‌جنوبی را با مدیریت و تخصص ایرانی طراحی، برنامه‌ریزی و اجرا نمودند و هم‌اکنون حفاری 22 حلقه چاه در فاز 14 پارس‌جنوبی را در دست اقدام دارند.

بهمنی روح حاکم بر انجام کار در شرکت ملی حفاری ایران را دانش‌محوری برشمرد و گفت: انجام کار براساس اصول علمی، فنی مهندسی، باعث رشد و بالندگی در هر سازمانی است، از این رو فعالیت‌های پژوهشی در شرکت از اهمیت زیادی برخوردار هستند و در این مسیر سرمایه‌گذاری مطلوبی انجام شده است. وی اولویت شرکت را استفاده از کالا و خدمات ایرانی عنوان کرد و گفت: در یک دهه اخیر فعالیت‌های چشمگیری در زمینه ساخت قطعات و تجهیزات موردنیاز با حمایت سازندگان و صنعتگران ایرانی انجام گردیده که دستاوردهای آن در نمایشگاه‌های مختلف رونمایی شده است. بهمنی در خاتمه صنعت حفاری را تکنولوژی محور برشمرد و گفت: مدیریت پژوهش، فناوری و مهندسی ساخت شرکت با همکاری مراکز علمی، تحقیقاتی و آموزشی کشور تمرکز خود را بر بکارگیری فناوری‌های نوین و برطرف ساختن نیازهای پیچیده این صنعت استراتژیک معطوف داشته و با استفاده از روش‌های ساختاری، بسط فعالیت‌های کیفی، جلوه‌های روشنی از کار و تلاش در عرصه نوآوری و شکوفایی صنعتی را ترسیم نموده است.


  کد خبر : 416
  ارتباط با سردبیر : info@opc.ir
 

توجه :

در زمینه‌ انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است :
  • لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «OPC» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • «OPC» از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
اظهار نظر در خصوص این خبر :